MŠ Zvoneček Hradec Králové
mscajkovskeho@volny.cz    495 270 713
  • -
  • Akce

Zprávy ze školky v přírodě

18.05.2024

Tak se Vám hlásíme z Krkonoš.

PÁTEK

Tak už jste se vy i děti dočkali a jste zase spolu. Ale co tomu předcházelo?

Po pyžamové párty byl ráno ještě v sedm hodin klid, že jsme málem ani nestihli snídani.

Po snídani jsme šli sbalit kufry, byla to velká legrace. Někteří kluci měli sami od sebe sbaleno už od čtvrtečního odpoledne. Kluky musím vůbec pochválit, jaký udržovali v pokojích pořádek celý týden. Holčičky samozřejmě taky, ale u kluků je to na palec nahoru.

Při balení nějak přestal fungovat zákon o zachování hmoty - vždyť, když se to do kufrů vešlo Vám, mělo by se to vejít i při balení na cestu domů, ale některé kufry prostě ne a nešly zavřít. Možná máte v kufrech zabalenou i část Benecka :). Po té, co jsme kufry přeprali ,si děti šly pohrát na hotelové hřiště. Pak jsme dětem, s paní učitelkou Míšou a slečnou zdravotnicí, rozdaly diplomy a medaile za zvládnutí ŠvP, od pánů provozních děti dostaly bonbóny a pamětní list a šlo se na oběd.

Po obědě (slepičí polévka a rizoto) jsme si udělali siestu na terase, při které jsme zhodnotili, co dětem na pobytu líbilo a nelíbilo.

Pak si děti ještě krátce pohrály na hřišti a pak přijel vyhlížený autobus, nalodili jsme se a jelo  se domů. Cesta byla dobrá a pan řidič jel s námi opatrně, za což mu patří dík.

Ráda bych děti moc a moc pochválila, za to jak úžasné celý týden byly, nikdo neplakal, jen v pondělí bylo pár slziček, ale po konejšivých slovech se vše uklidnilo. Ve čtvrtek už na některých dětech bylo vidět, jak moc se jim stýská a jak se těší domů, ale všichni to ustály bez ztráty kytičky. a bez slziček

Děkuji Vám, rodičům za věcné i finanční dary, které jste nám dali, byli jste opravdu VELICE štědří,  díky, že jste nám svěřili s důvěrou Vaše ratolesti a my jsme mohli společně prožít báječný týden. Děkuji paní učitelce Míše, která do naší Beruškové party zapadla jako ryba do vody, děkuji paní ředitelce, že nám ŠvP zařídila a na tak hezkém místě. Díky patří i slečně zdravotnici Dianě, která nám pomáhala a trpělivě ošetřovala větší a menší bolístky, hlavně pidibolístky, kterých by si děti doma ani nevšimly.

Doufám, že Vám budou děti hodně vyprávět.

ČTVRTEK

Dnes se hlásíme trochu později neb jsme měli pyžamovo- laserovou disco párty, takže než jsme děti uklidnily pohádkou a nahnaly do postýlek, chvíli nám to trvalo. Ale od začátku.

Ráno děti vydžely spát déle (asi do půl sedmé) díky stezce odvahy, která probíhala ve třetím patře hotelu, kde nikdo nebydlí. Děti měly za úkol dojít podle laserových tyček až na konec chodby, kde se zapsaly na papír a vzaly si odměnu - malou baterku.

Takže snídaně - ke snídani byly mimo jiné dnes i palačinky, což udělalo dětem velikou radost. Po snídani jsme se hned vydali dolů do Benecka do 3D bludiště (něco podobného jako park "Na větvi") v HK, kde děti vydržely řádit táměř dvě hodiny. Následoval návrat na oběd - svíčkovou s knedlíkem, po obědě polední klid (už je čtvrtek, už to umíme udržet děti na pokoji v klidu)

Pak jsme se rozdělili na dvě skupiny a zahráli jsme si fáborkovou stezku za pokladem, jedna skupina značila cestu a vymýšlela úkoly a druhá hledala a úkoly plnila, po návratu k hotelu si děti chvíli pohrály na hotelovém hřišti, pak jsme dostali od pánů provozních zmrzku ve vaničkách, to jste měli vidět, co se dělo. Některé děti se do ní pustily jako kdyby to bylo první jídlo za čtrnáct dní. Po zdolání zmrzky ( v případě Honzy N. vodového nanuku) jsme se šli zvěčnit křídou na parkoviště před hotelem, Před večeří  si děti ještě nakreslily zážitek do deníčku, pak snědly čevabčiči s pečeným bramborem a okurkovým salátem, následovalo udílení dárečků za zvládnutí čtvrtého dne na školce v přírodě, večerní hygiena, bodování úklidu na pokojích a pak dlouho očekávaná pyžamová disco párty. Děti dostaly v suterénu v tělocvičně svítící tyčky, nafouknuté balónky a foukaly jsme bubliny bublifukem.

Zatancovaly si na několik písniček a byl čas jít do postýlek. Dočetli jsme knihu na dobrou noc a děti už jsou v Hajanech.

STŘEDA

Po klidné vydařené noci nás čekal budíček v 5:50. V 7:00 jsme zahájily den ranní hygienou, daly jsme si snídani a vypracovaly grafomotorické listy. Dopoledne jsme strávily na hřišti u hotelu, vyráběly jsme dáreček k blížícímu se dni matek a šly jsme na procházku do lesa. K obědu jsme měly kuřízek s brambr. kaší a dnes se nám zadařila úspěně poklidná dvacetiminutovka. Poté co se děti začaly dožadovat aktivit jsme daly dětem diktát, zahrály jsme si na pošťáky a rozdaly jsme pohledy od Vas. Rozzařené deti si chvíli  pohrály v dětském koutku a pak jsme šly ven na trampolínu.

Následoval výšlap na rozhlednu Žalý, kde si daly k odpolední svačině ovoce. Po návratu zpět na hotel jsme oslavily Olíkovy narozeniny. Na jeho počest jsme si daly nanuk na terase. Před večeří jsme si ještě zahrály třínohý běh a živý slalom.

Aby nebylo málo skladkého, k večeři nám pan kuchař uvařil buchtičky s krémem. :)

Po večeři jsme si ještě nakreslily zážitek do deníku, děti jsme odmněnily za úspěšný den a chvíli měly volnou zábavu na pokojích. V 19:45 jsme společně shodnotily den, poslechly si pohádku a zazpívaly písničku.

Po bodování pokojů a hygieně už odpočívají v postelích a stateční jedinci čekají na stezku odvahy.

Dnes máme v nohách 12km a děti jsou stále plní energie a z pokojů se ozývá jen samé hihi ( 20:53)

ÚTERÝ

Noc proběhla v klidu. Ráno již některé děti vstaly před budíčkem a dožadovaly se snídaně. V 7:00 jsme se oblékly, hygiena, ranní rozcvička v tělocičně a v 8:00 snídaně (krupicová kaše, lupínky s mlékem, jogurt, marmeláda, chléb/rohlík + šunka/sýr, zelenina, koláč,čaj).

Po snídani úklid pokojů a bodování. Napsaly jsme dopisy, které jsme poté krásnou procházkou donesly na poštu a cestou zpět jsme navštívily mini zoo. K obědu byly špagety po boloňsku a následoval polední klid, nebo spíše neklid. Proto jsme ho brzy ukončily a šly barvit trika. Děti byly stále plní energie, proto jsme zvolily hru s během kolem hotelu a byla doplněna cukr energie. Výšlap do lesa pro přírodní materiály na tvoření, stavění domečků pro zvířátka a návštěva přírodní tělocvičny sklidily úspěch. Po návratu do hotelu jsme si nakreslily zážitky do deníku, děti dostaly odměny za úspěšný den a před večeří jsme si zahrály hry na slepý slalom s šátky. K večeři byl rozlítaný ptáček s rýží, po večeři hygiena, dětmi vyžádané bodování úklidu, pohádka a písnička na dobrou noc.

Za dnešek máme v nohách 10 km.

Moměntálně (20:10) děti v postelích, ale stále plní energie. Nechápeme, vrtíme hlavou a doufáme, že brzy usnou. :)

PONDĚLÍ

Cesta plynula hladce, přes Novou Paku a Jilemnici jsme dorazili k hotelu, kde se děti ubytovaly do připravených pokojů na druhém patře hotelu. Po ubytování a vybalení věcí si děti chvilku hrály a navštěvovaly se na pokojích.

Ve dvanáct jsme šli na oběd, k obědu byl hovězí vývar a rajská s knedlíkem. Po obědě děti zalezly na pokojích na chvíli do pelíšků a odpočinuly si. Venku začal velký slejvák. Po odpočinku jsme šli do společenské místnosti, kde si děti založily deník a nakreslily zážitek z prvního dne. Mezi tím se počasí trošku umoudřilo a mohli jsme jít ven. Šli jsme po červené trase na Janský vrch a pak Beneckou přírodní stezkou zpátky k chatě, v lese si děti chvíli pohrály. Pak jsme si hráli ještě chvíli na hřišti u hotelu. V šest hodin byla večeře - smažák z hranolkami.  Po večeři si chvíli děti hrály na pokojích, pak jsme společně zhodnotili den, co se nám líbilo/nelíbilo, přečetli jsme si pohádku z knihy Jak Trautenberk vedl válku s Krakonošem, zazpívali jsme si písničku.

Pak následovala večerní hygiena, klíšťová kontrola  a teď (20:00) už se děti zavrtaly do peřin a za zvuku bubnujících dešťových kapek jsou na cestě do říše snů.